kapitel 9 - Its crazy but True
2012-03-19 - 12:19:00 Novell

Jag tar tag i hennes hand och ler mot henne innan jag öppnar dörren för att gå ut , hon följer med mig och räcker över den sovande Jason till mig medans hon tar upp en silvrig nyckel ur fickan och låser dörren och kollar en extra gång så hon har med sig allt . Jag tar hennes väska över axeln och hennes hand i min och börjar gå mot bilen . Jag öppnar snabbt automatiskt bakluckan med ett tryck på bilnyckeln och kollar skrattande på hennes förvånade min och lägger in hennes väska innan jag går för att öppna dörren åt henne .
" Hade du tänkt att åka med öppen baklucka eller ?" säger hon förvånat och kollar retsamt på mig .
jag skrattar till innan jag åter igen tar upp nyckeln och trycker på samma knapp och bakluckan stängs .
"flashigt" Hon ställer in Jason´s barnstol och i baksätet och stätter sig bredvid sin bror som fortfarande sover djupt .
"vart ska vi egentligen" frågar hon och tar upp mobilen .
"det är hemligt" svarar jag och kollar på henne i backspegeln medans bilen sakta börjar köra ut på vägen .
För att slippa den pinsamma tystnaden som jag nästan visste skulle komma och höjde försiktigt upp volymen på radion men inte för högt så att Emmas bror skulle vakna . Jag öppnar handsfacket för att kolla ifall det fanns något godis kvar som jag fått av mina fans . Lyckligt nog hittar jag två oöppnade påsar av mitt favoritgodis och vänder mig om för att ge en av påsarna till Emma som satt i baksätet . Förvånat vänder jag mig tillbaka och öppnar själv en påse godis när jag insett att Emma somnat . Medans jag äter upp godis efter godis funderar jag på om jag verkligen vågar göra det , tänk om hon blir sur?.Efter att tänkt efter en stund och beslutat mig för att hon inte alls är den dära typen av tjej som blir sur för en sån liten sak tar jag upp min mobil och går in på kameran . Försikigt lutar jag mig mer och mera bakåt tills jag får ett bra läge och tar en bild , jag sätter mig som vanligt igen och skrattar till när jag ser att Dave min chafför kollar konstigt på mig , jag räcker han påsen med godis och frågar om han vill ha en men han bara ruskar på huvudet medans han skrattar och klappar sig på sin mage . Jag lutar mig tillbaka och försöker vila en stund så jag ska orka vara uppe en lite längre stund ikväll och stänger av radion .
Jag vaknar av att jag hör någon skratta och kollar förvånat runt om i bilen som stannat framför hotellet jag bodde på , Jag kollar bakåt och inser att det är Emma som skrattar och ler därför trött mot henne . Hon fortsätter skratta utan att jag förstår varför men börjar skratta jag med.
Vi kliver ut ur bilen och jag går för att hämta väskorna medans Emma tar med Jason som fortfarande sover och börjar gå efter mig . Jag känner att jag börjar bli hungrig och frågar om vi ska åka och äta eller om hon hellre vill beställa hem någon mat . lättat svarar hon att vi kan beställa hem mat och vi går in i hissen och jag trycker på knappen som tar oss till våning 5 vilket var den våningen jag bodde på .
Jag öppnar dörren in till rummet och håller upp dörren medans Emma går in före mig , jag stänger och låser dörren och går sedan mot sängen som står mitt i rummet för att hämta en lapp på bordet bredvid sängen .
" så vart vill du äta ?" frågar jag och kollar på Emma som fortfarande står .
" Gud vad fint det är " svarar hon och sätter sig bredvid mig på sängen .
" Har du nummret till den resturangen då ? " frågar jag skämtsamt och viftar med lappen framför henne för att få henne att vakna upp .
Efter att vi båda kommit överens om att vi ska äta mat från Pizza Hut ringer jag och beställer medans Emma går runt och kollar i rummet .

Shit vad fint det är tänker jag för mig själv och kollar bort mot Cody som ler när han ser att jag kollar och fortsätter att prata i telefonen . Jag försöker att intala mig att det här bara är en dröm men vill att det ska vara verkligt och det verkar det ju vara också för han är ju här med mig i ett super fint hotelrum och inte med någon annan . Jag hör att min mobil i jack fickan börjar ringa och springer för att hämta den .
Nästan anfådd svarar jag i telefonen , det var ju inte ett litet hotelrum han bodde i det var typ som en "president svit " så det var faktiskt ganska långt att gå mellan sovrummet och hallen . 
"Emma "svarar jag och hoppas på att det är Mamma som ringt eftersom jag måste berätta allt som hänt för henne.
" Hej gumman hur är det ? " Mammas bekanta röst hörs i mobilen och jag sätter mig ner på den blommiga  fåtöljen som stod precis bredvid mig .
"typ as bra " svarar jag
" Typ?" säger min mamma tveksamt och jag hör att hon är lite orolig .
" det är jätte bra mamma , Jason sover och vi ska äta snart" svarar jag med ett leende.
" Emma , du skulle ju inte ha massa kompisar där "
shit vad har jag gjort nu , mamma ville ju att vi skulle vara hemma jag och jason och så sitter jag här i värsta sviten med Cody Simpson.
" Jag och jason asså " säger jag snabbt och hoppas att min mamma inte ska höra att jag ljugit eftersom jag är ganska dålig på att ljuga vilket Rob hade berättat för mig flera gånger .
"Okej vad bra , men jag hinner inte prata mer nu . Jag ringer i kväll " samtalet avbryts och jag tackar snabbt Gud att mamma inte förstod att jag ljög för då hade hon tagit nästa plan hem för att kolla att allt var bra.
"Pizzan är på väg " ropar Cody Från sovrummet  och jag kollar snabbt till min lillebror som ligger och sover i vagnen innan jag börjar gå mot sovrummet där jag hittar Cody sittandes med en dator i sitt knä och en likadan bredvid sig
"du kan låna den här medans vi väntar säger han och nickar mot datorn .
________________________________________

Kommentera

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättebra ;)

2012-03-19 @ 18:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0