kapitel 6 - Friends?
2012-02-20 - 11:44:00 Novell

vi skulle inte åka till sjukhuset förns om 2 timmar , det var Rob som hade sagt det till oss .Det tar ändå ganska lång tid innan bebisen skulle födas så vi skulle ändå vara där i god tid . Jag hade erbjudit mig att skjutsa Emma till sjukhuset vilket både Rob och Emma verkade uppskatta. Rob uppskattade det för att Emily inte skulle behöva åka två vänder mellan sjukhuset och deras hus och jag antar att Emma uppskattade det för att hon ville att vara med mig lite mer .
" du kör vänster här " säger hon och pekar åt vilket håll chaffören skulle köra och jag väcks upp ur mina dagdrömmar .
"cody vi är framme nu" hon skrattar till och pekar ut genom fönstret mot ett vitt hus där chaffören hade parkerat bilen .
Hon öppnar dörren och går ut och jag följer med henne in i huset .
" Fint "säger jag och ler. Hon säger snabbt tack och frågar om jag är hungrig . Hon kommer tillbaka med ett litet meny häfte med en stor pizza på framsidan. 
"pizza ? " frågar hon och börjar knappa in nummret som stod på andra sidan medans hon kollar på mig med ett stort leende . Jag nickar till svars och hon beställer pizza . som vanligt säger personen som svarar att det tar en kvart , tjugo minuter innan pizzan kommer .Jag följer efter henne med snabba steg upp för en trappa och in till ett rum jag antar är hennes .
"nice" jag kollar igenom rummet lite snabbt och får syn på en poster på mig . Jag granskar bilden på mig själv innan jag tar fram pennan jag alltid har i min ficka och går fram mot postern och skriver
- i had such a good time love cody .
snabbt för att hon inte ska märka något och stoppar försiktigt ner pennan i jeansfickan igen . Andledningen till att jag alltid hade en penna i fickan är för att det har hänt några gånger att fans kommer fram och ber om autografer men dom har ingen penna så efter det började jag ta med mig penna eftersom jag inte skulle kunna leva med att göra mina angels besvikna bara för att jag inte hade någon penna med mig .
" ska vi kolla på en film" hon vänder sig om och kollar på mig en stund innan hon börjar skratta och frågar igen . Jag svara glatt ja och går fram till henne där hon står framåt lutad över sin Mac för att leta efter någon film .
"den här är bra" säger hon för sig själv och börjar gå ner för trappan med datorn i handen .
_____________________________________________________________________________
Jag kan fortfarande inte fatta att Cody Simpson sitter på MIN soffa it MITT vardagsrum BREDVID mig och kollar på en film som vi var vilka kompisar som helst och inte alls hade träffats för några timmar sedan .
Jag försöker att fokusera på filmen vi valt att kolla på , det var en romantisk . Men det går bara inte när tanken av att Cody ska uppfatta mig som något besatt fan som sätter på en romantisk film bara för att visa att man vill vara mer än vänner med Cody . Men grejen den är att jag ser Cody som en vän och inte som min största idol längre , jag gjorde det för  några timmar sen men då kände jag inte han utan då var han bara en kändis kille jag tyckte var snygg . Men när han erbjöd sig att kunna skjutsa mig hem så förändrades det och jag började se honom mer som en vän vilket var skönt eftersom jag då kunde slappna av och vara mig själv istället för att behöva oroa mig så mycket vad han tycker om mig .
Huvudpersonerna i filmen kysser varandra och jag kollar på Cody men vänder bort blicken när vi får ögon kontakt för att slippa allt pinsamt .
" Du innan jag glömmer ville jag bara fråga en sak " Cody kollar på mig med en allvarlig min och väntar på att jag ska reagera . 
"ja ? "
"jag gillar verkligen att vara med dig och jag undrade om ..." Cody blir avbruten mitt i sin mening utav att min mobil ringer. Jag sträcker på mig för att nå mobilen och svarar .
jag avslutar samtalet och berättar för Cody vad Rob sagt till mig när jag pratade med honom i telefonen medans vi sätter på oss skorna och springer ut mot den svarta bilen som precis stannat utanför huset för att skjutsa oss till BB där jag snart skulle få ett syskon ...
______________________________________________________________________________
"kom nu Cody" säger Emma och tar tag i min hand och håller forfarande i min hand när vi springer ut mot bilen som stod utanför och väntade på oss . Rob hade precis ringt till Emma och berättat att bebisen skulle snart födas så att om vi åkte nu skulle vi vara där i lagom tid till bebisen skulle födas .
Vägen till sjukhuset var inte speciellt lång från Emmas hus och när vi såg sjukhuset på håll gav hon mig ett nervöst leende och tog tag i min hand igen och klev ut ut bilen för att halvspringa in genom entren .
"Dit ska vi " sa jag och pekade mot en skylt som visade vart vi skulle . Jag öppnade den vita dörren och vi började gå längst en liten korridor där det var fullt med bilder på nyfödda bebisar vilket gjorde att jag antog att vi verkligen kommit rätt .
"Är det du som är Emma ?" en sjuksköterska stannar framför oss och kollar på allvarlig min på Emma och jag känner hur hon trycker lite extra hårt om min hand .
"ja" säger hon och nickar
"vad bra " sjuksköterskan spricker upp i ett leende och presenterar sig och ber oss sätta oss på den gröna soffan framför rum nummer 14 vilket var där Emmas syskon skulle födas .
Emma tackade sjuksköterskan och började gå bort mot soffan som låg några meter bort och jag följde efter henne medans jag kollade runt på de tavlor som var på yttreligare några barn men dom här verkade lite äldre än dom i korridoren . Jag satte mig ner bredvid henne på den mjuka soffan men han inte ens sätta mig innan mobilen började vibrera utav att någon ringde .
"Jag måste åka , det var min maneger " säger jag och stoppar tillbaka mobilen i fickan .
"okej " svarar hon och försöker le men jag ser att hon blev ledsen när jag berättade , hon ville säkert samma sak som jag .
" Du , vad har du för nummer ?" säger jag och tar upp mobilen igen och börjar skapa en ny kontakt . 
"va?" hon flyttar sig närmre mig för att se vad jag gör på mobilen . 
"ja ditt mobil nummer " upprepar jag och skiver in de nummren hon säger till mig . Jag upprepar nummrena för henne för att vara säker på att jag fått rätt nummer innan jag trycker på "SKAPA KONTAKT".
Vi säger snabbt Hejdå och jag ger henne en kram innan jag skyndar mig ut till parkeringen och hoppar in i den svarta bilen med tonade rutor .
- I love meeting new people !! #Friends
twittrar jag till mina fans innan bilenbörjar rulla ut från parkeringen och påväg tillbaka till hotellet .

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra :)

2012-02-20 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0