kapitel 5- i love 2 see that smile
2012-02-16 - 17:18:00 Novell

Han börjar gå bort mot den högra delen av scenen vilket är den delen av scenen där jag sitter .
Mitt hjärta dunkar till och som en svar på alla mina böner dom senaste åren ser jag hur han kollar på mig och ler .
Jag ler tillbaka och han går bort mot den andra delen av scenen mot de skrikande fansen . Jag kollar snabbt runt om mig ifall någon annan tjej börjat skrika för att han log mot dom . Det kanske inte alls var till mig han log , det kanske bara var en inbilning men det känndes verkligen som det var till mig eftersom han lixom log till extra mycket när jag log tillbaka .
Jag känner någon tar tag i mig och märker att det är Rob .
"ska vi gå backstage nu ? "
han skrattar till och ler retsamt mot mig .
jag nickar till och följer med han bort ifrån de skrikande fansen och backstage . Vi fortsätter gå en ganska lång bit innan vi stannar framför ett rum med Cody´s namn på . Jag kollar nervöst på Rob det kunde väl ändå inte vara så att vi fick gå in till codys privata rum det hade jag aldrig fått gjort . Jag hade sett hur de flestas såg ut med det var bara för att någon i deras crew hade öppnat dörren och då hade jag oftast "råkat" sett .
"cody är där inne så gå in du och snacka lite med han så kommer jag om en stund om det är okej ? , ska bara fixata lite saker "
jag nickar till svar , det här var den ända gången jag var lättad över att Rob behövde fixa lite saker så jag kunde få vara med cody och prata med honom själv . det skulle bara kännas konstigt om Rob var med där inne och satt och lyssnade på vad vi sa .
jag tar ett djupt andetag innan jag försiktigt trycker ner handtaget och öppnar . Dörren öppnas förvånasvärt lätt och jag kliver in i rummet .
"Hej Emma" han reser sig från soffan han suttit i och spelat på sin mobil och går fram mot mig för att ge mig en kram.
Jag besvarar kramen och mumlar fram ett hej utan att riktigt veta varför jag inte sagt det tydligare eftersom jag inte var speciellt nervös . Jag visste ju ganska mycket om han så det var ju nästan som vi kände varandra . eller det kändes iallafall som jag kände honom. Han visste ju inte att jag ens existerade för någon minut sen .
vi sätter oss på bredvid varandra på den röda soffan han satt på när jag öppnade dörren och jag öppnar munnen för att fråga honom en sak men ångrar mig lika fort och stänger därför munnen igen .
"vad tänkte du säga ?" han skrattar till och ler mot mig med sina vita tänder .
jag ler tillbaka men hinner inte berätta innan han fortsätter prata. 
" Jag vet att du tänkte fråga om jag log mot dig på scenen , eller hur ? " han skrattar till igen och kollar på mig .
" haha ja ... " svarar jag och väntar nervöst på hans svar .
" isåfall är svaret ja"
mitt hjärta dunkar till lite extra när jag får reda på att det verkligen var till mig han log , vem skulle inte vilja det lixom ?
________________________________________________________________________________

Jag ler mot henne igen och blir överlycklig när jag hon ler tillbaka .Vi har bara känt varandra ungefär 30 minuter men det känns ändå som vi vet det mesta om varandra . Hon kunde mycket innan om mig eftersom hon är ett av mina fans men det var mest fakta och allt var inte 100 % rätt så hon fick berätta mest om sig själv . vi fortsätter prata om lite allt möjligt men blir avbrutna av att någon knackar på dörren . Jag reser mig upp för att öppna och Rob kommer in i rummet .
"hej " säger hon och försöker låta glad men jag hör att hon är lite besviken eftersom jag tror att hon helst inte vill åka hem .
" Emma , mamma ringde precis och hon och Emily är på väg till BB , bebisen kommer snart " rob ler stort och ser nästan tårögd ut men det förstår jag . Det är inte varje dag man blir pappa så det måste verkligen kännas speciellt när den dagen kommer och man har väntat i nio månader .
" Jag åker till BB nu så du kan vänta här så kommer Emily och hämtar dig... som vi sa förut det blir bara lite annorlunda när du får vara här istället för hemma" Rob går fram mot Emma som nu rest sig och ger henne en kram .
" Ah visst det blir bra , hälsa mamma " säger hon och ler .
" jag kan skjutsa henne istället så slipper ni åka fram och tillbaka " säger jag och kollar på emma för att se hennes reaktion och som jag förväntat mig var den positiv. 
" tack Cody det vore jätte schysst " .
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
tack för alla fina kommentarer jag fått av er :D
men ni får fortsätta kommentera ännu mer !! :D

Kommentarer
Postat av: Annaclara

ÅÅÅ! Mera! Den är asbra!

2012-02-16 @ 19:53:49
Postat av: Emelie

Jätte bra :)

2012-02-16 @ 21:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0