Kapitel 11- it's Almost like magic
2012-04-09 - 11:47:02 Novell

Jag knyter snabbt upp den svarta tygbiten jag använt som ögonbindel för att Emma inte skulle ha någon aning om vart vi var på väg.
Jag håller kvar ögonbindeln någon sekund framför hennes ögon för att kolla att allt ser okej eller rättare sagt perfekt ut innan jag tar bort den helt och låter henne se allt.
"Cody , tänker du ta bort den där grejen idag eller?" säger hon nyfiket och sträcker ut handen mot hennes vänstra sida .jag skrattar åt henne när jag ser hur hon fumlar efter mig åt helt fel hål och tar tag i hennes hand samtidigt som jag släpper bindeln mot marken.
sekunderna passerar sakta och jag väntar otåligt på hennes reaktion med en orolig känsla att hon kanske inte alls kommer gilla det och trycka jag är ''töntig''.
"Omg Cody , det är underbart " säger Emma med ett leende och vänder sig emot mig och ger mig en snabb kram .
Jag nickar och håller med henne det var verkligen underbart , allt hade blivit mycket bättre än vad jag trodde .vi befann oss på ett tak där det fanns en öppen eld som brann , det hade einte varit lätt för personalen som jobbade här att hinna med allt , jag hade ju trots allt bestämt mig för att göra det för bara några timmar sedan . Trotts tidspressen hade dom hunnit med allt i tid och jag visste inte hur jag skulle tacka dom för de dom gjort . Självklart skulle jag betala för allt men det kändes inte som jag visade hur mycket jag uppskattade det då.
"kom" jag tar tag i Emmas hand och märker att hon målat naglarna rosa , jag ler åt tanken att hon gjort det bara för ikväll men många tjejer har nagellack så hon kanske bara hade gjort det idag .
Jag leder henne bort mot den öppna elden och vi sätter oss ner bredvid . Jag ber henne att vänta där och går bort mot ett bort lite längre bort och hämtar en skål med marsh mellows och ett par silvriga grill pinnar .
Jag ställer skålen i mellan oss och räcker över ena grill pinnen , jag trär på en marsh mellow och håller den över elden . Emma följer mitt exempel och jag fortsätter hålla pinnen med marsh mellowen över elden samtidigt som jag kollar på henne .
Hon kollar upp på mig och rodnar när hon insett att jag iakttagit henne men börjar snart skratta så att hon nästan tappar hela skålen . Jag kollar förvånat på henne och försöker lista ut vad hon skrattar åt, jag inser snabbt att det är åt mig hon skrattar och tar ut grill pinnen ur elden .jag hade glömt att tagit ut marsh mellowen ur elden eftersom jag var fullt upptagen att kolla på Emma och vad hon gjorde så den har blivit bränd.
"det gör inget vi kan dela " säger hon med ett leende och tar en tugga av marsh mellowen innan hon räcker den mot mig .



------
Vad har hänt med alla kommentarer ?:o
Kommentera oftare så uppdaterar jag oftare !:)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Superduperuper bra ;)

2012-04-09 @ 13:25:17
Postat av: Pepsi

Kommer du fortsätta skriva på novellen snart? :))

2012-08-17 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0