Kapitel 7 - hanging out With Justin bieber!
2011-09-10 - 19:37:06 Novell

Jag vaknade av att det knackande på dörren . Jag kollade på mobilen vad klockan var 11:30

Dörren öppnades och Justin kom in . Han satte sig bredvid mig i den sunkiga gröna soffan .

- hur mår hon ??

- hennes ben är brutet och hon är fortfarande medvetslös svarade jag trött.

Justin nickade bara till svar och gick mot sängen där Jessica låg . Han strök henne över håret och kysste henne på kinden .

Jag vet inte vad som hände med mig när han kysste henne det var ju bara på kinden men det kändes ändå som om det var min tjej han kysste. Det konstiga är ju att jag inte alls har såna känslor för Jessica vi är bara vänner .

Jag märkte att Justin kollade på min gitarr så jag tog upp den och räckte den till han . Han tog emot och satte sig på soffan . Han började spela på någon låt som jag inte kände igen. Han slutade spela och kollade på mig

-ska vi dra på stan en stund detta rummet är så trist ?

- ah visst

- jag går ut och ringer Kenny så kan han hämta oss.

När Justin gått ut så gick jag fram till Jessica . - hej baby sa jag och tog hennes hand. Jag visste ju att jag inte skulle få något svar men det kändes ändå som hon hörde vad jag sa .

- jag och jb ska på stan en stund , men vi kommer snart tillbaka fortsatte jag . Jag gav henne en puss i pannan och gick ut till Justin som precis lagt på telefonen. Han berättade att Kenny skulle komma om 5 min så vi skulle gå ner och vänta utanför .

Började jag få känslor för Jessica ? Även fast vi inte pratat sen awardsen eftersom hon var medvetslös så kändes det faktiskt som jag gillade henne mer . Det kanske var bara för att jag saknade henne .

Jag försökte skaka av mig tanken eftersom jag och Justin skulle på stan och handla . Jag behövde verkligen nya kläder det kändes som om jag hade samma kläder varje dag även fast det kanske inte var så.

Vi klockan 14;30 hade vi kommit upp på stan . Vi gick in supra butiken och det plingade till i dörren och en kille som jobbade där vinkade - nämen tjenare Justin är du här igen .

- haha är du här ofta eller sa jag och skrattade medan jag gick till hyllorna där de blå/turkåsa skorna stog. Justin gick självklart och kollade på dom lila . Jag tog ner ett par som stog längs upp . Nä det var inte riktigt min still .jag gick till nästa hylla där dom hade gråa . Jag tog ner ett par grå/ vita

Bild.

Och prövade dom . Perfekt tänkte jag och gick mot Justin . Han hade tagit ett par röda

Bild .

-schyssta sa jag och pekade på hans skor .

- ah dina med sa han och gick och kollade på t-shirts och kepsar.

Jag följde efter han och kollade om det fans någon snygg keps som jag kunde köpa.

- jag har bästa idéen bro sa Justin och log

Jag kollade på han frågande och tillslut fortsatte han

- jo du vet när det är awards . Så kan vi ju typ komma i likadana kläder fast kanske olika färger.

- det vore coolt men alla kommer säga att jag härmar dig och allt sånt där sa jag och kollade ner på skorna. Det skulle verkligen vara pinsamt om det skulle vara så att alla trodde att jag härmat honom.

- men vi kommer ju åka tillsammans så då kommer man förstå . Svarade han som det var det självklaraste i världen .

Vi hade nu handlat klart på supras och gick till kassan.

Jag la upp mina saker jag skulle handla eftersom Justin stog bakom mig så antog jag att han ville att jag skulle betala först .

Justin slänger oxå upp sina skor på den slitna ekbänken . Kassörskan log och jag började ta fram mitt kreditkort.

- vad gör du sa Justin och skrattade

- betalar svarade jag och räckte fram mitt kreditkort till kassören.

- cody , jag betalar .

- nä Justin jag kan betala jag

- ge dig nu sa Justin och gav mig en knuff han skrattade och räckte sedan fram sitt kreditkort.

*på sjukhuset*

- hej baby sa jag och gick fram och kysste henne på kinden .justin bara skrattade och satte sig i soffan

- vad ? Sa jag förvånat

- jag kan se det på dig Cody . Du gillar Jessica mer än som en vän men du har inte förstått det innan .

Hur kunde han veta visst det kanske märktes men ändå . Det var verkligen som han visste hur jag kände. Jag kollade ner på mina skor som svar och gick och satte mig bredvid honom och när jag satt mig ner kollade han bara på mig och sa

- jag vet hur det känns . Det är samma sak mellan mig och . Han avbröt sig och dörren öppnade . Den lilla tanten som jobbade som sjuksköterska här kollade på oss och sa nervöst

- Jessica ska flyttas till ett större rum så att ni kan få en säng och sova i .

- vah nä . Det behövs inte . Vi kan ha kvar detta rum det funkar utmärkt sa justin och reste sig upp . Det hade verkligen varit skönt att få sova i en säng istället för den hårda sunkiga soffan men jag förstog ju att han inte ville att tidningarna skulle skriva att vi behandlas annorlunda bara för att vi är kända.

- det är så att det är bättre för Jessica fortsatte sjuksköterskan.

- aha visst

Vi följde efter henne till rum 45B och när jag öppnade rummet så nämndes det inte alls lika trist som det andra . Detta rum var det mera färg i och allt kändes så mycket fräschare .

Vi hade en garderob i rummet så vi började packa upp det vi köpt och ställde u

In det .

- twitpic time sa Justin och log .

Vi tog kort på alla saker vi köpt och la upp på twitter.

Det Justin köpte :

Det jag köpte ;

- du justin sa jag och log retsamt

Han måste förstått vad jag menat eftersom han satte sig på sängen och såg väldigt allvarlig ut och tillslut sa han

- Selena ....

__________________________________________________________

Nu får ni faktiskt bli lite bättre på att kommentera !!:)

Glöm inte att chekca in Olivias blogg!


Kommentarer
Postat av: melissa

Jättebra! missar inte en enda! <3

2011-09-11 @ 12:15:36
Postat av: Annie

Tja jag tycker den är superdunder bra, fortsätt det är spännaden <3

2011-09-11 @ 22:07:04
Postat av: Emmi

***************************

lär dig skriva svenska ORDENTLIGT

och så går allt för fort fram. BESKRIV känslor, rummet, affären, människor, reaktioner.

Kom igen! Det blir så jäkla mycket roligar eatt läsa då!

Och färlåt för det här: Men jag blir så j*kla trött på amatörer som du som INTE ENS KAN STAVA.

Går du i tvåan eller? Du får tycka att jag är den taskigaste människan på jorden, men med en berättelse skriven på det där sättet komemr du få g i svenska.

fattar att du vbara skriver fr att det är kul, och det är en fett bra story. Men satsa lite i alla fall! Annars känne rjag bara för att skrika så fort hjag läser ett episod.

2011-09-13 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0