Kapitel 6- Waiting outside the lines .
2011-09-07 - 21:18:21 Novell

-Hur är det bror? Frågade greyson och gav mig en kram .

-Sådär faktiskt jag hoppas hon blir bättre snart svarade jag .

Jag såg på Greyson att han verkligen var orolig för Jessica . Dom var väldigt bra vänner och umgicks ofta . Jag ville inte sitta här inne hela dagen så vi gick ut och satte oss på en bänk ute i en liten park som låg mitt i mot sjukhuset.

-Det dära rummet gör mig verkligen deprimerad sa jag och suckade , det var det verkligen .

- varför är du här fortfarande då ?? Du behöver ju lixom inte

- greyson , jag vet inte men något säger mig att jag måste vara kvar här . Jessica är en av mina närmaste vänner jag älskar henne .

Greyson log ett retsamt leende och jag förstod precis vad han menade .

- jag älskar henne som kompis . Sa. Jag och skrattade

*två timmar senare *

greyson hade åkt hem och jag satt och spelade gitarr eftersom min mamma kommit förbi och lämnat den . Jag satt och körde några ackord men bestämde mig för att spela en låt istället så det fick bli greyson's låt waiting outside the lines . Den var riktigt bra faktiskt . Jag hade kommit ungefär halva låten när jag hör hur de börja pipa i rummet .

- vafan sa jag och la i från mig gitarren . Nån sekund senare sprang det in 2 sjuksköterskor och det var då jag förstog att det hade kommit från nån av de måna apparaterna som gjorde så att Jessica inte skulle ha så ont.

- vad händer ? Frågade jag och kände hur hjärtat bultade i bröstet . Skulle hon dö ? . Ingen svarade mig .så jag frågade igen fast den hära gången skrek jag .

Ena sjuksköterska kom fram till mig och sa

- det är inte lika farligt som vi trodde . hennes puls gick ner mycket lågt men allt är som det ska nu hoppas vi .

Allt snurrade runt i huvudet på mig . Varför kunde dom inte säga som det var . Jag ville veta om det var bra med henne eller inte . Dom gav mig hela tiden besked som var svåra att förstå som dom inte visste hur det egentligen var med henne.

- Hur mår hon egentligen ?? Frågade jag argt

- hon har 1 brutet ben och är för tillfället medvetslös men vi tror att hon kommer vakna snart. Men du måste veta att det kan ta upp till flera månader .

Herregud varför skulle allt hända just nu . Om det skulle kunna ta flera månader så skulle jag bli tvungen att åka iväg för att gå på awardsen utan Jessica . Jag gick in på twitter och såg att Justin hade skickat mig ett dm .

- Hi , cody . Hope its alright With Jessica . Im coming to visit u guys next week!

Jag svarade tillbaka att det skulle bli roligt och skönt att ha någon mer här eftersom det vart ganska ensamt efter ett tag.

Ps. om du också är en belieber glöm då inte checka in Olivas blogg (hon som skriver novellen) Klicka HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0