Kapitel 11- Hawaii
2011-09-29 - 17:30:51 Novell

Jessica hade nu blivit utskriven från sjukhuset och vi var båda tvungna att åka hem . Det var ett jobbigt farväl eftersom vi spenderat så mycket tid på sjukhuset tillsammans men vi båda bestämde att vi skulle se så snart som möjligt

Och att hon skulle rings när hon hade tid. Det var verkligen många tidningar som ville ha intervjuer med henne just nu efter allt som hänt. Dom kommer säkert vilja intervjua mig sen men dom visste inte att jag varit med Jessica hela tiden eftersom sjukhuset hade valt att inte säga något ifall det skulle komma massa paparazzi dit . Det skulle varken vara bra för oss eller dom andra på sjukhuset .

Mamma hade saknat mig mycket eftersom hon lagat min favorit rätt till middag och kramade mig så hårt att Alli var tvungen att säga till henne att hon var tvungen att låta mig andas eftersom jag fortfarande var en människa. Middagen hade varit som vanligt min maneger hade också kommit över och vi hade snackat om lite idéer till ett nytt album . Jag berättade för han att jag faktiskt hade skrivit en hel del låtar när jag varit på sjukhuset men jag sa aldrig att dom var skrivna till jessica men det tror jag nog att han förstod . Alli hade faktiskt redan börjat reta mig lite och gått runt i huset och sjungit cody är kär , cody är kär visserligen var det ett skämt med det var faktiskt sant.jag är kär , i Jessica och det måste jag erkänna.

*3 dagar senare*

Dagarna hade verkligen släpat sig fram men det var äntligen fredag idag och jag gick gick ner för att göra frukost . Det fick bli pannkakor eftersom mamma hade gjort ordning det till mig . Hon hade även lagt en lapp bredvid talriken där det stod :

Godmorgon , vi har åkt till LA och vi kommer hem i morgon

Ring om det är något

Kram mamma

Jag undrade vad dom skulle göra där men brydde mig inte så mycket mer om det jag skulle ju faktiskt få huset för mig själv. Jag gick upp till mitt rum och satte på mig ett par jeans och den blåa supra tröjan jag hade köpt med Justin.

Klockan var nu halv elva så jag satte på tv och kollade på Disney Chanel det var magi på waverly place så jag fortsatte kolla på det eftersom selena var med i programmet så var det lite roligt att kolla på det .

Mobilen ringde . Det var jessica

- äntligen ringer du gullet

- ja du plutten svarade hon och jag kunde höra att hon fnissade en stund innan hon fortsatte . Jo jag undrar om vi kanske skulle kunna hitta på nåt i kväll .

Jag fick plötslig en ide så jag la på telefonen och ringde upp henne igen

- varför la du på cody ??

- jo du jessica

- mm

- skulle du vilja gå ut och äta med mig ikväll

- cody jag frågade ju nyss . Du kunde ju bara säga att du ville äta svarade hon och började skratta .

- du frågade om vi skulle göra nått inte om vi skulle gå på en date

Jag hörde hur hon väntade en stund innan hon svarade . Fan tänkte jag för mig själv hon kanskd har en kille redan eller så vill hon bara inte. Tänk om jag har förstört allt nu

- ah visst vilken tid?

- hämtar dig klockan 6 gullet vi ses puss sa jag och la på

Eftersom ja redan visste vart jag skulle boka bord så ringde jag dom direkt. Det var ett ganska romantiskt ställe eftersom jag ville göra ett bra första intryck eller vad man ska säga . Bordet var nu bokat men jag hade ju självklart inget att ha på mig och Alli som brukar vara mitt smakråd var borta i LA så den ända jag kom på jag kunde fråga var Selena.

Jag smsade Justin och frågade om det var okej eftersom jag inte ville göra honom sur och fem minuter senare fick jag svar av han och det stog att jag fick göra det bara jag tog reda på lite mer om hon och Jake och lovade att säga bra saker om honom .

Lättad av att det var okej för Justin tog jag upp mobilen och slog selenas nummer . Det gick tre signaler innan Selena svarade glatt

- hej selena , det är cody skulle du kunna hjälpa mig med en sak

- ah visst vad

- jo ja ska på dejt och behöver nya kläder och Alli är borta så jag tänkte att

- självklart cody jag kommer och hämtar dig nu avbröt hon mig och jag stängde av tv;n och satte på mig mina gråa supras och gick ut eftersom jag visste att Selena snart skulle vara här.

Det tog inte lång tid innan jag såg Selena komma så jag gick ut till gatan och väntade tills hon hade stannat innan jag hoppade in i hennes bil .

- hej sa Selena glatt och log . Hon hade på sig ett par jeans och en kill skjorta.

Jag svarade glatt tillbaka och hon berättade vart hon tyckte att vi skulle åka och jag nickade bara till svars eftersom hon visste lite bättre än mig.

- snygg skjorta förresten sa jag efter att vi åkt i ungefär fem minuter. Jag märkte att hon vart lite nervös eftersom hon började trumma lite på ratten .

- det är Jakes , jag lånade den svarade hon en stund senare med ett leende jag inte sett förut . Det kanske var ett sånt där leende alla säger man får när man pratar om den man är kär i .

- du cody sa hon och suckade jag kollade bara på henne och väntade på att hon skulle fortsätta

- jo det dära med Justin och mig . Jag älskar honom och jag gjorde slut med Jake i går .

Jag kollade bara förvånat på henne en stund innan jag svarade

- va , så du å jb ?? Sa jag och log ett retsamt leende

- haha nej han vet inget än men det måste gå ett tag först annars tror dom att jag är en player lixom .men det är därför jag behöver din hjälp .

Det tog resten av vår biltur för Selena att förklara vad hon ville ha hjälp det var ganska enkelt . Jag , jessica och Selena och Justin skulle åka till Hawaii om 3 eller 4 veckor och vara där tillsammans .

- men när ska vi boka resan då ? Frågade jag och kollade på henne

- det är busenkelt . Justin och du bokar eran resa men du och jag bestämmer vilket datum vi ska vara där och åka hem .

- du och Jessica då?

- jo vi bokar själva och så ses vi där nere . Vi kommer också boka samma hotell och sånt men Justin och Jessica får absolut inte veta något!!

Glöm inte checka in novellskrivarens blogg OLIVIA!!! klicka här

Missat något Kapitel? Don't worry alla kapitlen finns under kategorin: NOVELL

http://codysimpsonsweden.blogg.se/category/novell.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0