Kapitel 16 - Meeting Jason
2011-10-23 - 14:29:26 Novell

Jessicas perspektiv ;

"hot at plane at LAX your gonna be codys wife" sjön till mig och gick sedn fram och visade sitt pass för kontrollanten . Jag följde hennes exempel och fick en nickning som godkännande .skönt, tänkte jag för mig själv . Nu var v äntligen på väg till Hawaii .

Vi gick på planet och satte oss vid våra platser . Vi hade inte bokat nått privatplan eftersom vi inte hade haft tid till det . Men det var ändå skönt att få bli behandlad som en vanlig person .

" hej tjejer , vi ni ha nått och dricka ??" frågade den blonda flygvärdinnan som precis kommit fram till oss.

"ah gärna , två cola " sa selena och flygvärdinnan gick iväg för att hämta drickorna vi beställt.

Flygvärdinnan kom snabbt tillbaka med två glas cola och jag kollade mig runt i flygplanet medans jag drack lite av colan . Det var ett mycket finare plan än jag förväntat mig , men vi satt ju i första klass så för att få en bättre uppfattning om hur hela planet såg ut ställde jag ifrån mig colan och gick runt och kollade.

Vi skulle inte lyfta förns om en kvart så jag hade god tid på mig men skyndade ändå lite grann för att inte nån pinsam situation skulle uppstå.

"JJ..." sa en röst . Eftersom det alltid varit mitt smeknamn sedan barnsben och rösten lät bekant så vände jag mig om.

"Jason!!!!" sa jag och gav han en kram.

" hur är det ?? Länge sen det var vi sågs "

"ja vet , har saknat dig JO " svarade jag med ett leende på läpparna och knuffade lätt till han.

"vart ska du då ?"

"Hawaii duh"

" haha själv ?"

" nä med Selena "

Vi fortsatte prata ett bra tag . Det fanns så mycket att prata om , vi hade växt upp tillsammans och allt men efter att jag fått en karriär inom musik hade vi varit tvungna att flytta till LA. Piloten berättade att alla skulle inta sina platser men det hindrade inte oss från att sluta umgås så jag frågade om han ville sitta bredvid mig och selena eftersom det fanns en plats över och självklart tackade han ja .

Vi gick tillsammans tillbaka till första klass där Selena satt och höll på med sin mobil . Hon kollade på oss med en förvånad min men den minen försvann och utbyttes mot ett leende när jag förklarade för henne vem Jason var . Hon trodde säkert det var nått galet fan som jag lovat skulle få träffa henne .

"det är bäst att ni sätter ner nu , vi lyfter snart " det var samma flygvärdinna som hämtat dricka åt oss så jag log tillbaka som svar och satte mig ner. Jason satte Sig ner och bredvid mig och så fortsatte vi prata om allt som hade hänt under året vi inte träffats.

Det hade faktiskt hänt ganska mycket i hans liv . Han hade börjat spela in en film som skulle släppa om ett halvår . Jag lovade att jag skulle komma på premiären och lutade huvudet mot hans axel och det tog inte lång tid innan jag somnade ....

___________________________________________________________

Jätte ledsen att jag inte skrivit något nytt kapitel , men har skrivit många nu i förväg så det kommer ungefär 3 kapitel denna vecka :)

Å förresten KOMMENTERA !! /Olivia

Missat något kapitel. Don't worry..alla kapitlerna finns under kategorin: novell
Update: Oj sorry jag skrev fel i rubriken det ska så klart vara kapitel 16. Tack Emma för att du rättade mig :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha lite kul att det är två kapitel 15 xD



Föresten Älskar Kapitlen du borde göra en bok av dom här ;)

2011-10-23 @ 22:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0