Kapitel 14 - Hawaii Here I Come
2011-10-09 - 20:47:05 Novell

Det var nu fem minuter kvar tills Justin skulle komma och jag stog ute vid vägen med mina väskor. Jag Såg Justins bil komma och ställde mig upp så att han skulle kunna se att jag redan var ute. Det skulle verkligen bli skönt att få åka bort på semester med Justin . Vi skulle träffa Jessica och Selena några dagar senare men det visste Justin och Jessica såklart inget om eftersom det var Selena och jag som hade ordnat hela grejen mest för att hon och Justin skulle bli tillsammans , det var också meningen att jag och Jessica skulle bl tillsammans men vi hade ordnat det själva . Även fast vi inte är tillsammans officelt för ingen av oss har egentligen inte sagt att man gillar den andra personen utan det har bara blivit så .

Justin stannade bilen och jag öppnade bakluckan och la in mina saker och kollade så att jag inte glömt något . Jag hoppade in i bilen bredvid Justin och han började köra till flygplatsen .

- jaha hur går det med Jessica då sa justin och log

- bra , hur går det själv ??svarade jag och kollade på han för att se vilken reaktion han skulle få

- jag har träffat en tjej . Du ska få träffa henne i Hawaii

Jag som precis tagit en klunk av vattnet jag tagit med mig satte i halsen av förvåning och började hosta .

- förvånad bro sa Justin och började skratta . Jag nickade till svar eftersom jag fortfarande hostade

- ne .. Du vet ju att jag gillar Selena .

Jag försökte att hålla blicken på vägen för att inte säga hur lättad jag var till Justin för annars hade hela semestern varit förstörd och då hade han såklart fattat det hela och skita i resan eftersom han fortfarande var lite sur på selena. Men jag visste att när han fick träffa henne i Hawaii så skulle han bara tacka mig för att jag gått med på selenas plan .

*på flygplanet*

-nice sa jag och slängde mig ner på en stol.

- ja välkommen till flight bieber svarade Justin och satte sig mittemot mig.

Vi fick en varsin cola av dom flygvärdinnan på flygplanet. Eftersom det var Justins privet jet så var det bara 2 flygvärdinnor som jobbade där eftersom det oftast inte var så många som flög samtidigt i planet . Vi tog upp våra Mac books för att göra klart våra läxor så vi skulle slippa göra dom i Hawaii . Vi åkte ju dit för att ha semester och slappa inte för att göra massa skolarbete.

- så hur går det med Jessica då sa Justin och kollade upp från datorn.

- jo det går väl bra , du och Selena då svarade jag med ett leende , jag kunde verkligen inte fatta att äntligen var jag och Jessica .

- asså ja vet inte svarade han kort och skrev på datan en stund innan han sa

- jag älskar henne det gör jag . Men hon gillar ju inte mig

- man vet aldrig svarade jag och stängde ner datorn eftersom jag redan var klar med allt skolarbete . Jag tog upp mobilen och smsade Jessica

- vad gör du baby ??

Jag drack upp det sista av min cola och satte på mig mina vita hörlurar så jag kunde lyssna på musik utan att störa Justin när han gjorde läxor och sånt.

Mobilen plingade till och jag tog upp den och hoppades att det skulle vara Jessica som svarat . Men istället för jessica så var det Selena.

Jag vart lite besviken eftersom jag ville smsa med Jessica men jag bestämde mig för att läsa smset iallafall eftersom det kunde vara något viktigt.

- hej cody ! Vi kan inte komma till Hawaii sorry kram Selena.

Fan också tänkte jag för mig själv . Allt skulle vara perfekt , jag ,Justin ,Selena & Jessica. Mina bästavänner och flickvänn om jag nu fick kalla Jessica för min flickvänn

, jag försökte svara På smset. Ingen täckning . Typisk också. Nu kan jag aldrig få veta varför dom inte kunde komma . Jessica kanske låg på sjukhuset igen . Men ne läkarna hade ju sagt att hon mådde bra nu .jag la mig över dom två sätena eftersom jag ändå inte skulle få tag på dom nu och det var bäst att jag försökte sova en stund för vi hade en lång resa kvar . Vi hade inte ens åkt hälften

____________________________________________________

Förlåt för att jag inte skrivit ett nytt kapitel på ett tag . Men har varit upptagen med skola och sånt . Men det blir verkligen roligare och skriva när ni kommenterar !!

Så ju fler kommentarer ju flera kapitel ;)

Ja ni hörde vad novellskrivaren Olivia sa. Vill ni ha mer noveller får ni kommentera mera! ;)


Kommentarer
Postat av: Sofie

gud vad grym du är olivia !

älskar verkligen dina noveller :)

2011-10-10 @ 12:53:12
URL: http://sofiess.myshowroom.se
Postat av: Becka

VI vill ha mycket mer noveller!!!

2011-10-10 @ 15:57:17
Postat av: klara

jättebra! :)

2011-10-10 @ 19:26:43
URL: http://klaracecilia.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥

Jag gillar novellen verkligen, speciellt när tjejen heter jessica haha! :D Ha det bra!

2011-10-10 @ 21:51:13
URL: http://jessiickas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0