Kapitel 13 - The Kiss
2011-10-03 - 15:59:41 Novell

Jag vaknade av att det plingade på dörren . Jag satte snabbt på mig min onepiece och ett par stumpor och sprang ner och öppnade .

-Hej bro sa justin och gav mig en kram

- hej svarade jag förvånat och öppnade dörren mer så att han kunde gå in.

Justin hade inte heller ätit någon frukost så vi beställde mackor från subway vi ville inte åka in till stan när båda hade onepiece på sig. Medans vi väntade på mackorna satte vi oss vid datorn och kollade lite  på när vi kunde åka till hawaii . Vi båda kunde egentligen när som helst efter som vi hade en pause från alla konserter och sånt  och dom skulle inte börja förrns efter jul vilket var ganska skönt eftersom vi då skulle få mycket tid att vara med varandra.

- Kan vi inte bara  ta privet jet om nån vecka frågade justin med munnen full med macka .

- ah fett nice sa jag och skrattade åt justin eftersom det såg väldigt roligt ut när han hade munnen full med mat .

Jag sa att jag var tvungen att ringa och prata med mamma och gick upp för att hämta min mobil. Men istället för att ringa mamma på en gång ringde jag selena

- Hej

- god morgon sa jag för att retas eftersom hon lät så trött

-skit kul cody

- jo du jag och justin har bestämmt att vi åker till hawaii den 1:a ? och så åker vi hem den 20:e typ . sa jag med lite lägre röst för att justin inte skulle höra .

- ah visst men jag och Jessica ska boka idag så vi kommer ner den 3:e  svarade Selena och lät genast mycket gladare

vi la på och jag ringde mamma på vägen ner och hon sa att det var okej bara jag lovade att inte göra något dumt . Jag svarade att jag självklart inte skulle göra det och då började hon snacka om att jag var tvungen att börja packa eftersom hon inte skulle hinna komma hem innan vi skulle åka . Jag berättade för Justin vad mamma hade sagt och han höll med mig . det var bäst om vi började packa redan nu , Justin åkte hem eftersom han var tvungen att vara i studion om 2 timmar och han skulle försöka hinna packa lite innan . Vi sa hejdå och bestämde att Justin skulle hämta mig klockan 2 den dagen vi skulle åka . Lättad av att Justin inte mistänkt något om resan gick jag ut till tv rummet och började plocka undan frukosten. Mamma skulle aldrig låta mig vara hemma själv igen om jag inte städade undan efter mig . Jag tog ett till glas juice och gick in på twitter . Jag hade fått ganska många mentions efter min och Jessicas dejt och gick jag klickade vidare in på Jessicas sida för att kolla om hon skrivit något . Hon hade RT mitt tweet och lagt upp ett själv:

 

 

" @codysimpson performing  #Ioveulikealovesongbaby <3 "

Jessica var verkligen svår flörtad det verkade som hon gillade mig men ändå inte . Som hon ville att jag skulle "jaga" henne . Men om det gjorde så att vi blev tillsammans så skulle det självklart vara värt det . Jag ringde upp Jessica för att fråga om hon ville hitta på något i dag med . Typ bara mysa och kolla på nån film . Hon verkade tveka när jag frågade henne men efter en stund sa hon att hon skulle komma om 15 min . Jag sprang runt i hela huset i min onepiece och städade så mycket jag kunde och tände ljus och allt som  kunde göra att det var mysigare. Jag tog fram godis och chips och hällde upp det i skålar och gick sedan till kylen för att hämta dricka. Det plingade på dörren och mitt hjärta hoppade till medans jag lämnade det sista i tv rummet .

Jag kollade mig i spegeln en sista gång innan jag gick och öppnade dörren .

- Hej sa jag glatt och kramade Jessica

- Hej svarade hon och kollade på min onepiece en stund innan hon började skratta och tog fram något ur påsen hon hade med sig .

- Tur att jag har med mig min också sa hon och höll upp sin rosa onepiece

Medans Jessica böt om gick jag och började ta fram mappen med filmer . Vi hade en sån dära mac dator till tv:n där vi hade filmer . Jag började bläddra igenom filmerna lite när jessica kom in i rummet i sin onepiece och slängde sig över mig . Vi båda började skratta och jag kramade henne hårt och kysste henne på kinden .Hon vart röd om kinderna och för att vi skulle snacka om något annat så frågade hon vilken film vi skulle kolla på . Lite senare satte vi på filmen och vi satt nu bredvid varandra och åt godis . Jag kollade på henne , hon var verkligen vacker och när hon kollade på mig pirrade det till i magen . Vi fortsatte kolla på varandra och jag visste att det var nu det gällde så jag kysste henne . Det pirrade till ännu mer i magen och känslan stannade kvar även fast vi hade slutat kyssas och jag hade velat ha . Hon log och kollade på mig istället för att fråga förvånat vad jag gjorde. Glad av att hon gillade mig kysste jag henne igen . Hon avbröt kyssen och kollade på mig

- du jag vet bästa saken vi kan göra sa hon glatt . och jag fortsatte bara kolla på henne så att hon kunde fortsätta

- Jo , jag och Selena ska till Hawaii den 3:e och då kan ju du och Justin följa med . Hon pratar om Justin hela tiden .

- Sorry babe , men det går inte , Jag ska vara i studion men Justin och spela in en låt då . Hela veckan faktiskt ljög jag men ångrade mig genast när jag såg hennes ledsna min . Men det skulle faktiskt vara värt det när jag skulle få se hennes min när vi skulle träffas i Hawaii .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera !!

/Olivia

Glöm inte bort Olivias blogg!!

Har du missat något kapitel? Var inte orolig. Alla kapitlerna finns under kategorin "novell".


Kommentarer
Postat av: Sofie

gud vad bra du ääär, olivia !! :D

älskar dom hära novellerna :)

hittar du bara på eftersom alla delar ?

xxx Sofie

2011-10-03 @ 22:07:09
URL: http://sofiess.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0