Kapitel 17- Here They Come Selena, Jessica and Jason Pleep...
2011-11-01 - 10:39:14 Novell

"nice och bada eller hur " sa justin när vi gått upp ur det blåa vattnet .

"ah , men ska vi inte äta snart ?" frågade jag eftersom magen precis hade påmint mig att jag var hungrig. Han nickade till svar och vi gick upp till vår bungalow för att hämta en t-shirt och pengar.

Vi bestämde oss för att äta på hotellets resturang idag och satte oss vid ett bord som stod lite avsklit ifrån de andra. Vi beställde varsin kyckling med klyftpotatis och en cola och började snacka lite medan vi väntade på att maten skulle komma .

"Jag önskar att tjejerna vore här" sa Justin och suckade

"sel och Jessica??" frågade jag förvånat

"ja , det vore ganska kul om dom var här"

"Mm" mumlade jag fram och försökte att inte börja skratta av glädje av att han ville att dom skulle vara här .

Maten kom in och vi åt snabbt upp maten och betalade så i kunde gå ner till stranden igen . Vi la oss på samma ställe som förra gången och bestämde att vi skulle åka in till stan och äta ikväll . Jag kom plötsligt på att jag skulle kunna boka bord till alla fyra tills dom skulle komma så jag sa att jag var tvungen att gå på toa så att jag kunde ringa Selena och fråga hur det gick och om hon tyckte det var en bra ide.

"hej sel"

"nämen hej , Hon sover så vi kan prata .

" bra ,när kommer ni hit ??

" i morron , på förmiddagen kanske runt 12 .

"nice"

"jo jag måste bara berätta en sak cody, jo innan vi lyfte träffade Jessica sin gamla kompis Jason .

"hennes kille?!?!?"

"ne en kompis men han ska inte med det är lungt men måste dra nu Hejdå"

Förvånat gick jag tillbaka till Justin och försökte att inte tänka så mycket på det Selena sa , hon kunde ju inte bara dissa mig nu ? .

* nästa dag *

- framme om 1 timma bro ;)

Jag läste smset från Selena igen och försökte att inte börja hoppa runt i hotell rummet av glädje , Justin skulle tro att jag var galen .

Vi tog varsin handduk och började gå ner till stranden . Det var bara andra dagen här men vi hade redan börjat blivit bruna.

Vi la ner våra handdukar på samma ställe som igår och tävlade ner till vattnet.

Justin kom först den här gången men han brukar ju träna på gymmet så det kanske inte var så konstigt.

" Cody kolla .. "Sa Justin och pekade på två tjejer som stod och kollade på oss. Dom såg att vi också kollade så dom vinkade och började gå emot oss.

"det kan inte vara dom . Skojar du med mig " fortsatte Justin och kollade på mig . Han försökte dölja hans glädje men vem som helst skulle kunna se att han egentligen höll på att spricka utav glädje .

"du visste om det din jävel " sa han och skvätte vatten på mig men denna gången log han .

Vi kunde inte vänta längre på att dom skulle komma så vi gick upp ur vattnet

För att möta dom.

"hej Babe" sa jag till Jessica och kysste henne på kinden . Justin och Selena hälsade stelt till varandra eftersom båda försökte att inte visa att gillade varandra .

"Jessica, jag kommer snart ska bara svara i telefonen" sa en röst .

Rösten kom från en kille runt min och jessicas ålder men jag hade inte märkt att han stod där innan .

" jo cody det här är Jason Pleep " sa Jessica och kollade på mig med ett leende.

___________________________________________________________

KOMMENTERA ! /Olivia


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det ät en jätte bra novell. ! Men det är en sak jag inte fattar .. Gillar Jessica Justin och inte Cody ? Även fast Cody och Jessica har någonting på gång ?

2011-11-06 @ 01:10:10
Postat av: Jessica ♥

Gillar verkligen novellen, hoppas ett till kapitel kommer snart, jag väntar!



Svar till Jessica ovanför;

Jag tror att Jessica gillar Jason, den gamla vännen hon träffa på planet.

2011-11-14 @ 17:18:15
URL: http://jessiickas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0