NY INTERVJU!!!
2011-03-20 - 12:48:51 Tidningar/Intervjuer

Hur kom du upp med koncept för "All Day" musikvideon?
Jag pratade med vår fantastiska regissör, ​​Dave Ovenshire, och min producent Shawn Campbell, och vi ville komma med något som berör många olika scener. I början av videon finns en drömsekvens där en flicka. När jag vaknar ur drömmen, tycker jag mig att se flickan överallt jag går och spendera tid i mitt sinne att försöka lista ut vem hon är. Efter att jag tar min danslektion, ser flickan i person för första gången, men hon kör iväg innan jag får chansen att tala med henne. Slutligen, i slutet av videon, möter jag henne på en fest ... och lyckligt!

Älskar dina drag! Hur lång tid tog det dig att repetera?
Tack! Jag arbetade med min begåvade koreografen, Darrien Henning, och vi insåg att jag inte hade faktiskt utfört en dansnummer i någon av mina videor ännu! Det tog oss ungefär en vecka (vi hade bara ett par timmar att avvara varje dag!) Att koreografera och repetera sekvensen. Jag tror att vi klarade det.Hoppas ni alla gillade det!

Vem var flickan dansar i början av videon?
Vi använde två fantastiska flickor som dansar i videon, Jordanien Wentz och Marissa Vela-Bailey. Jag tror att back flips var verkligen effektivt i drömsekvens! Scenen var roligt att göra och blev jättebra. Jag hoppas bara, i nästa video, jag får vara den gör flips! Jag bad tjejerna att lära mig! [Skratt] Jag är så tacksam också till mina andra otroliga dansare Nobu, Harout och Dennis.

Vem var den främsta flickan i videon?
Det bly flickan är Yasmin Baildon, en stor vän till mig och har varit sedan jag föddes. Hon är 16 år och flög in från Australien för att vara med i videon. Mina föräldrar växte upp med hennes och Yasmin och jag kinda växte upp tillsammans. Hon är som en syster för mig. Vi hade en fantastisk tid på set!

Hur många gånger har ni två har att hoppa i poolen?
Lyckligtvis hade vi bara att hoppa en gång! Om vi ​​gjorde det två gånger, skulle vi redan blöta innan vi hoppade in! Det poolen var helt iskallt! Det var både bästa och sämsta scen, av olika anledningar! Jag älskar pooler, men jag var inte så förtjust temperaturen i poolen. [Skratt]

Hur var det att filma regnet i scenen? Du filmade väl inte i regnet egentligen , eller hur? Frös ni?
Den scenen spelades in på 1:00, den mörkaste (och kallaste) eventuella timme på dagen. Det var inte riktigt regn tyvärr, men vi hade en fantastisk tid. David Ovenshire utformade regnet maskinen och mina morföräldrar, som var över på besök, faktiskt byggde maskinen ur trädgårdsslangen och trä, så jag är skyldig dem! Vi hoppade alla i jacuzzin efter att vi slutade filma för att värma upp. Detta var den bästa delen om skjuta, förstås!

Vilka "nytt skor" hade du på dig i videon?
Jag hade tre olika varumärken under hela videon. Den första var vita Chivalrous Cultures, en manlig varumärke med Diggy Simmons och samarbetar med "Pastry". Den andra var en glänsande svart par, av Zara, slitna i regnet scener. Den tredje var röda hightops, slitna på festen, som Ateliers Arthur.Flickorna hade alla bakverk.

Vad gjorde ni göra på in i mellan tagningarna? Vad har du mellanmål på?
On set, hade vi vad som kunde ha kallats en fest! Vi fyllde den med alla våra favoriter. Mellan tagningarna, bråkade vi bara runt och drog upptåg på varandra. Vissa var hilarious!

Du hade en hel del av dina vänner i videon, så jag är säker på att du hade skitkul skytte det! Vad är det roligaste som hände bakom kulisserna?
När var på inbjudan till festen scenen, låtsades Jessica Jarrell och jag att Jessica ännu inte hade kommit. Hon gömde sig i en garderob och jag berättade alla att Jessica skulle bli två timmar försenade - alla utflippad. Efter vår besättning hade satt nog stress på sig själva, avslöjade Jessica själv!

Fans kan inte vänta på ditt nya album! Är det något du kan berätta om det?
Vi har så många fantastiska låtar för detta debut album! Vi har verkligen arbetat hårt sedan frisläppandet av den 4 U EP och jag är så hypade för människor att höra våra nya låtar. Jag har jobbat med några av de mest begåvade låtskrivare och producenter i branschen, jag är så tacksam för att var och en. Jag lär mig så mycket co-writing med sådana fantastiska människor och försöker göra min musik det bästa som det kan möjligen vara. Du kan se ett par överraskning konstnärerna också! Inget av detta skulle ha hänt utan er alla! # Simpsonize

 

(sorry dålig översättning, han inte läsa egenom hela, riktigt.)
här är länken ifall ni vill läsa den på engelska http://www.codysimpson.com/blog/9ec09c-simpson-saturday-all-day-video-qa/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0