Nyhetskanalen Tv4
2011-04-08 - 17:47:36 Tidningar/Intervjuer

Det mest kända Youtube-fenomenet må fortfarande vara Justin Bieber, men han har onekligen fått konkurrens. Rebecca Black och hennes låt Friday har fått drygt 84 miljoner tittar på Youtube sedan den postades den 10 februari. Men klippet är allt annat än älskat. Med fler än 1,6 miljoner som har "ogillat" klippet, jämfört med bara drygt 200 000 som har "gillat" det, är videon den just nu mest hatade på Youtube. Och de negativa kommentarerna rasar in. Lika många som har ogillat klippet har skrivit kommentarer som är allt annat än smickrande.

"Ingen rätt att dissa Youtube"

Miley Cyrus fick sitt genombrott genom Disney Channel. Trots sin ringa ålder på 18 år, kom hennes genombrott innan Youtube hade börjat skapa stjärnor. Trots att hon tror att Youtube kan ge ungdomar ett alltför snabbt genombrott är hon mycket negativ till kommentarerna som skrivits om Rebecca Black.

- Folk nätmobbar henne och jag tycker att det är riktigt oförskämt. Jag har läst några av kommentarerna och de är hemska. Man borde aldrig göra så mot en tonårig tjej som försöker hitta vem hon är som artist. Jag ser fram emot att se vad hon gör härnäst. Det fungerade ju uppenbarligen för Justin Bieber, så jag har ingen rätt att dissa Youtube, säger Cyrus.

Från Youtube till turné

En annan ung artist som fick sitt genombrott via Youtube är 13-årige Greyson Chance. Efter att ha framfört Lady Gagas Paparazzi på en talangshow i skolan syntes han i nationell TV, signades av Ellen DeGeneres skivbolag och släpper nu sitt första album.

- Jag är i LA just nu och ska åka på turné med Cody Simpson. Det har varit en så fantastisk resa! säger Chance.

Oavsett om klipp älskas eller hatas, är många träffar på Youtube praktiskt taget en garanti för kändisskap.

Haha Jag sökte på Cody grejer så hittade jag detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0