Kapitel 9 - awards
2011-09-23 - 19:14:25 Novell

Jag vaknade av att Justin väckte mig och berättade att jag skulle skynda mig för att han ville gå ner till kafeterian och äta frukost . Jag gäspade som ett svar och tog på mig mjukisbyxor och en tröja . Jag skulle ju ändå behöva duscha Och byta om sen eftersom det var idag vi skulle på awards .

Jag satte på mig skorna medans Justin stog otåligt och väntade vid dörren

- kom idag cody

- ja ä klar svarade jag och började gå och nu insåg jag hur hungrig jag också var . Vi köpte lite olika mackor och apelsinjuice och satte oss vid samma bord jag suttit vid förut och kollade ut genom fönstret . Vi satt och snackade lite om vad vi skulle ha på oss ikväll även fast vi redan visste att jag skulle ha det här på mig ;

Och Justin det här:

- vad är det ? Frågade jag Justin eftersom jag märkt att han verkat lite frånvarande eftersom han alltid brukar vara glad

- Selena och Jake ska tydligen till awardset tillsammans och då kommer alla fatta att dom dejtar svarade han och suckade .

Jag visste inte vad jag skulle svara så jag kollade bara runt i kaféet och försökte kolla om dom sålde några tidningar här för att jag ville se om dom hade skrivit nått nytt om Jessica även fast paparazzi nästan alltid ljög eller överdrev om såna saker så ville man ändå veta eftersom Jessica säkert skulle fråga vad dom skrivit om henne när hon vaknat.

 

*senare på väg till awards *

- nervös bro frågade Justin

- nä då ljög jag och log. Egentligen var jag super nervös dom hade bestämt om massa saker och då skulle jag få uppträda med Justin och vi hade övat lite när vi haft tid på sjukhuset och vi hade bestämt att vi skulle köra hans låt never say never .

Jag var ju också nominerad till två awards best male artist och best music video (on My mind) . Justin var också nominerad till best male artist och eftersom det var två personer som skulle få det awardset så hade det varit kul om vi skulle vinna tillsammans.

Lady Gaga gick upp på scenen och började prata.

- And now the winners in the category best male artist is...

Hon pausade och jag kände hur pulsen gick upp jag tror inte man kan vara mer nervös än vad jag är . Jag kollade på Justin men han såg inte alls nervös ut men det var inte så konstigt eftersom han varit på awards flera gånger merän mig och han hade vunnit flera stycken .

- there names are .... CODY SIMPSON & JUSTIN BIEBER

Jag ställde mig upp och kollade förvånat på Justin

- We did it bro skrek han och kastade sig över mig .

Vi had vunnit , jag cody Simpson som var fjorton år gammal hade vunnit ett awards det var den bästa känslan i hela världen jag kunde nog inte vara så mycket lyckligare

Vi gick upp på scenen och tog emot våra priser

- this is amazing , thank you i could not done this Without you guys or my best friend cody sa Justin och flyttade på sig så att jag kunde säga något

- yeah thank you very much i love you guys .

Justin gick fram till micken igen och sa

- so i just gotta say that My best friend cody also won the in the category best music video !! Skrek han

Han räckte mig det andra priset och jag fattade inte att jag hade vunnit igen

- wow !! Im speechless sa jag och kramade justin och lady gaga detta var verkligen bästa dagen i mitt liv

Vi fick gå ner och sätta oss igen men istället för att göra det gick vi backstage.

vi började skratta som galningar när vi väl kommit backstage det är ju inte varje dag man fick en sån här chans .

- nu tycker jag vi twittrar sa Justin och tog upp sin iphone . Jag gjorde samma sak som han och twittrade

- i love u all . 2 awards this is amazing!!!!

*15 minuter senare*

- guys det är ni snart bäst att ni byter om

- ah okej svarade Justin och vi gick till rummet vi skulle byta om i

Jag satte på mig min outfit som såg ut så här ;

Och jb sin ;

- wow looking great bro sa Justin och log

Jag skrattade till svar och så började vi gå mot scenen

Väl på scenen höll jag på att svimma för att jag visste inte att det var så mycket folk men vi klarade oss genom hela låten och när vi var klara ställde sig alla i publiken och började busvissla och klappa händerna alla förutom Selena och Jake...

Jag såg att Justin fick tårar i ögonen så jag gick fram och gav han en kram och så gick vi ner och väl när vi kommit ner började Justin nästan gråta samtidigt som han sa

- JÄVLA HORA JAG HATAR HENNE !!!

Ja hade aldrig sett eller hört Justin vara arg så jag vart lite förvånad av det

- kom Justin vi går in och byter om

Han följde efter mig men svor fortfarande om hur mycket han hatade henne men jag förstod att han inte menade vad han sa han var bara väldigt arg på henne och det förstod jag .

Vi han precis sätta oss i soffan när dörren knackade

- kom in sa jag för jag var för lat för att resa mig och öppna

- vad gör du här Selena sa Justin surt

Hon kollade på oss helt tårögd och satte sig i mellan oss. Hon vred sig mot Justin och öppnade munnen för att säga något men blev avbruten då Justin ställde sig upp

- jag vill ha en jävligt bra förklaring sa han medan han gick runt i rummet

- Justin ... Jag ä ledsen sa Selena och började gråta

- varför sitter du kvar här ?? Gå till Jake istället!

- Justin jag älskar dig ! Han gjorde slut med mig nyss för att han förstod det en gång .

- Om du verkligen älskade mig så skulle du aldrig bli tillsammans med Jake !!skrek Justin

selena svarade inte hon bara fortsatte gråta . Men Justin gjorde inget för att trösta henne men jag förstog ju han . Hon hade verkligen sårat han

Jag kände att mobilen vibrerade i fickan så jag tog upp den för att svara

- cody

- jo hej cody . Det är violett från sjukhuset , Jessica mår inte så jätte bra och det vore bra om du kunde komma hit .

- ah visst sa jag och la på

Justin och selena kollade frågande på mig

- det är jessica vi måste tillbaka ...

______________________________________________________________________

Tack för alla fina kommentarer fortsätt så. /Olivia

Är du också ett Justin Bieber fan? Checka då in Olivias blogg!! :) Klicka HÄR eller på bilden längst upp :)

Och glömm inte bomba henne med massa kommentarer om novellen. Vad tycker ni är den bra?? :)


Kommentarer
Postat av: Annie

Fortsätt bara, den är så bra :)

2011-09-24 @ 11:23:01
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0