Kapitel 2 - This Is Going To Be A Long Day
2011-08-20 - 17:33:00 Novell

 


Codys perspektiv:

- Vakna! Du ska på photoshoot och intervju snart, och så har du konsert ikväll, sa Alli och ruskade på mig.

 

- Jaja, svarade jag trött och gick och duschade. 

 

Idag var en sådan dag när jag skulle ha mycket och göra. Jag kollade på dagens schema som vi alltid satte upp i bussen.

09.00 - Photoshoot

11.30 - Intervju

12.00 - Besök i köpcentrum och Meet & Greet

14.00 - Lunch

15.00 - 18.00 - Free time

18.00 - Konsert

Det skulle bli en lång dag idag, men i morgon skulle jag få ledigt eftersom enligt min röst coach så måste jag vila rösten,

eftersom om den blir överansträngd så skulle inte jag kunna uppträda på ett tag.

11:30 - Intervju

- Så Cody, du är nu 14 år?, frågade kvinnan som jag blev intervjuad av.

- Ja.

- Och hur går det med din karriär? Jag har hört att ni satsar hårt i år?

- Det går super bra, och det är skönt att få vara på turné och träffa alla fans.

Det är liksom det som gör så att man orkar även fast det är ett tufft schema.

- Våra läsare har ju fått chansen att skicka in frågor till dig och vi har valt ut 10 stycken,

och vi måste bara berätta att det var rekord på hur många det var som skickade in frågor.


- Wow, vad roligt!


- Så Cody, om du skulle få välja att åka någonstans i världen just nu, vart skulle du åka och varför?

- Jag tror nog att jag skulle åka hem till Australien och träffa alla kompisar, eftersom jag inte har tid och träffa dom

så ofta nu när jag har turné.

- Okej, har du någon flickvän för tillfället?

- Nej, eftersom jag har mycket att göra och så, skulle det nog inte fungera.

- Skulle du kunna dejta ett fan då?, sa hon surt.

- Jag skulle kunna dejta vem som helst, bara personen gjorde det för att den gillade mig och inte för att bli känd.

Jag gillade verkligen inte hon som intervjuade, hon verkade så himla sur, speciellt när hon efter intervjun frågat varför jag

härmar Justin Bieber. Jag gör liksom inte det, jag ser upp till han men bara för det har jag inte Supras för att han har det,

och när jag säger att det är mitt favoritmärke på skor säger alla:

- Som Justin Bieber alltså !

Det finns ju säkert flera tusen personer som också tycker så men så fort jag gör det blir allt en sådan himla stor grej,

eftersom allt ska överdrivas hela tiden. Jag vet att det är bara är för att jag är artist,

men det blir ganska tröttsamt i längden.


Så vad tycker ni om detta kapitel? Kommentera här på vår blogg för att berätta vad du tycker om novellen

men om du vill ha svar på frågor om novellen så rekommenderar vi att ni skriver till Olivia på hennes egen

blogg som ni kommer till genom att klicka här.




Kommentarer
Postat av: klara

bra men gör längre♥

2011-08-20 @ 20:28:27
URL: http://klaracecilia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ett tips här: BESKRIV, haha, men ärligt, det är intressantare att läsa om du beskriver människorna, omgivningen, känslor och liknande. Och låt bli att centrera texten är du snäll, det är jobbigt, haha :)

+ att det blir lättare att läsa ^^

2011-08-20 @ 22:58:15
URL: http://emiliastjernfelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0