kapitel 8 . - get ready cuz here i come
2012-03-08 - 19:44:27 Novell

"vem smsar du med?" Alli lutar sig över min axel för att se.
"ingen "säger jag och ler och stoppar snabbt tillbaka mobilen i fickan innan hon hinner se vem jag smsade med.
Jag säger snabbt hejdå och kollar på klockan en sista gång innan jag sätter på mig min jacka och går ut mot parkeringen där en bil stod och väntade på mig . Jag förklarar snabbt för chaffören vart jag ska och han nickar vant innan han svänger ut från parkeringen. Nervöst kollar jag ut genom de tonade fönstret när bilen rullar förbi hus efter hus för att få tiden att passera lite snabbare. för minst femte gången kollar jag på klockan som visas på radion och lutar mig besviket tillbaka mot bilsätet när jag insett att det endast var några minuter som passerat .
Jag hoppar nästan till av glädje när jag ser att vi närmar hos huset och gör mig beredd för att kliva ut genom dörren. Jag tackar snabbt chaffören innan jag öppnar dörren och halvspringer fram till dörren men stannar ungefär halvägs och inser hur dumt det måste se ut och börjar därför gå i "normal" takt den sista biten .
Jag plingar på dörrklockan och några sekunder senare hör jag fotsteg innifrån och dörren öppnas .
dörren öppnas helt och jag möts av Emma som håller en bebis i famnen
"hej" säger vi båda samtidigt och jag ger henne en kram så gott det går för att inte mosa bebisen jag antog var hennes lillebror som föddes första gången vi träffades .
Jag tar av mig min jacka och skorna och följer sedan efter henne in till vardagsrummet . Hon lägger försiktigt ner bebisen som jag nu visste hette Jason på en blå filt på golvet .
_________________________________________________________--
är sjuk just nu så det fick bli ett super kort kapitel men ska skriva så fort jag mår bättre !!
kommentera

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättebra :)

2012-03-09 @ 07:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0