Kapitel 2. - just a normal day
2012-01-22 - 20:40:03 Novell

klockan ringer ut och klassen reser sig automatiskt upp och går ut genom dörren utan att säga ett ord vilket är ganska ovanligt eftersom det är Fredag  och jag kastar oroligt en blick på Elin som är en av mina bästa vänner och får en axelryckning som svar . Vi går ut genom dörren och blir inte förvånade när vi ser Jacob och Marcus som runt i snön i badbyxor och inget mer . Elin stannar vid sitt skåp medans jag fortsätter till mitt som ligger en bit bort utan att släppa blicken från Jacob och Marcus som nu även från sällskap av Erik . Alla har identiska badbyxor quicksilver vilket verkade vara deras favoritmärke eftersom dom flesta skor och tröjer dom ägde var av just det märket . Skåpet öppnas med ett litet klick och jag släpper blicken från killarna som nu blivit lite blåa om armarna utav kylan.
Jag tar fram min väska av märket Louis vuitton , det var inte en sån dära liten handväska som man kanske skulle kunna tro att det var utan en lite större . Vilket var perfekt när man skulle ha idrott eftersom allt det jag behövde fick plats i väskan. Precis när jag är påväg att stänga till skåpet hör jag Zacks väl bekanta skratt komma mot mig så jag stänger snabbt skåpet och kollar bort mot honom . han ler . som vanligt med det underbaraste leendet man någonsin kan ha enligt mig . och att han är lite solbränd med kritvita tänder gör inte saken värre .
"Hej" säger han och ler extra brett mot mig och fortsätter att gå .'
Jag vänder mig om för att titta vart han är påväg och känner mig lättad av att han gått åt det hållet där Elins skåp är eftersom deå skulle jag lätt kunna skylla på att jag väntade på Elin så jag ville kolla om hon var kvar även fast jag inte alls gjorde det . han fortsätter förbi Elin och hälsar även på henne och hon mumlar fram ett irriterat hej som hon inte tyckte hans leende gjorde en knäsvag och det visste jag att hon inte tyckte eftersom hon sagt det . Hon var bara intresserad utav Jacob ,som var Zacks bästavänn . Marcus och Erik var egentligen inte deras vänner utan dom följde bara efter zack som en liten hundvalp . Så fort han tycker något så tycker dom alltid samma sak men så är det inte med Jacob han säger som han tycker , och det kanske är det han är vän med Zack . Jag skulle ju inte heller vilja vara vän men någon som tyckte precis som jag och gjorde allt jag gjorde.
Förvånad och besviken går jag hem när jag insett att Zack var påväg till Sofie´s skåp , skolans populäraste tjej och Zacks flickvänn och man skulle faktiskt kunna tro att Zack var en player ,en som gjorde slut med sin tjej en vecka efter dom blivit tillsammans och sedan hittar en ny någon timme efter men Zack är inte sån . han är snäll , han behandlar tjejer som en kille borde behandla dom , på ett bra sätt .
Efter 5 minuters  promenad från skolan är jag äntligen framme vid vårt lila hus . och Jag fumlar med nycklarna ett tag innan jag hittar den rätta och vrider om nyckeln .
"någon hemma?" ropar jag medans jag tar av mig mina rosa converse , kanske inte bästa valet av skor att ha på vintern men jag har inte hittat några andra jag gillar än och inser att mina tår är alldeles svullna eller vad man skulle kunna kalla det efter den lilla vägen jag gått hem .
Jag hänger upp jackan och går till köket för att ta lite fil och flinger eftersom det var jätteäcklig mat i skolan idag och medans jag häller upp jordgubbsfilen i skålen läser jag den gula post-it-lappen mamma skrivit till mig .
"Hej gumman , vi åkte till sjukhuset vid 4 för att göra en liten kontroll så vi kommer hem vid 6-7 tiden vi ska handla påvägen hem !"
jsg kastar en blick på klockan som hänger på den gräddvita vägen och inser att den är kvart över fyra vilket innebär att jag har gott om tid innan dom kommer hem . Mamma och Rob åkte till sjukhuset för kontroller ungefär en gång i veckan vilket mamma inte tyckte dom behövde men då fick jag iallafall gott om tid att lyssna på musik med högsta volym vilket jag alltid gjorde när jag fick chansen . Jag slevar snabbt i mig filen och flingorna och ställer skålen på diskbänken .
Jag tar långa steg upp för trappan för att det ska gå snabbare att komma upp till mitt rum men stannar halvvägs och skrattar för mig själv . varför har jag så brottom ? mamma och Rob kommer ju inte hem förns om några timmar . Jag forsätter gå upp den sista biten av trappen men i "normal hastighet" den här gången .
Jag sätter mig vid skrivbordet och startar datorn och medans jag väntar tar jag upp mobilen för att kolla om mamma smsat . En etta visas vid meddelande appen och jag trycker där och förväntas få se ett sms från mamma där det ska stå att dom undrar om det är något jag vill ha som dom ska handla med hem men istället för att det ska stå mamma så står det ett nummer jag inte känner igen och antar att någon skickat fel . Men nyfikenheten tar över mig och jag klickar på nummret för att läsa smset .

" Hej  Emma , önskar att du kunde vara med mig här just nu love x "
jag raderar smset utan att svara något eftersom det måste vara någon i klassen som driver med mig eller något.Jag sätter på Angel av Cody på högsta volym och lägger mig i sängen  och försöker att inte tänka på smset , men nyfiken som jag är så kan jag inte sluta undra , hur kunde den dära "x" få mitt nummer ? och varför smsa mig just idag ?
__________________________________________________________________________________________
KOMMENTERA !! lite rörigt kapitel jag vet , men hoppas ni förstår men det är det som är meningen oxå ni ska inte få reda på allt på en gång  :D  KOMMENTERA
nästa kapitel kommer  den 26 eller 27 är inte helt säker , beror på hur många kommentarer jag får ;)

Kommentarer
Postat av: klara

åååå jag känner på mig att denna novellen kommer bli underbar :D älskar den redan :) kram!

2012-01-22 @ 21:42:39
URL: http://klaracw.blogg.se/
Postat av: Anonym

spännande!

2012-01-23 @ 15:09:59
Postat av: Bella

Super bra! :D Du är grym^^



2012-01-23 @ 18:52:56
Postat av: Sara:)

Mer :D

2012-01-23 @ 19:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0