Kapitel 1 - at a concert with rob
2012-01-21 - 14:14:00 Novell


"är det bra ?" rob petar till mig på axeln och försöker överrösta musiken som dunkar i bakgrunden. 
" det är klart " svarar jag och ler ett brett leende och sista versen i låten avslutas och alla börjar applådera , alla förutom jag och rob som börjat gå backstage . Rob jobbade inom musikbranschen och arrangerade vilka artister som skulle uppträda på vissa arenor som MSG (Madison square garden ) . 
Applåderna avslutas och publiken börjar ställa sig upp för att gå hem från konserten . Vilket jag tyckte var den bästa hittills som jag varit på och jag hade varit på rätt så många med tanke på rob's jobb. 
" hon kommer hit vilken stund som helst ,jag ska bara gå på toan en snabbis " rob nickar mot mig och avbryter mina tankar och börja gå iväg mot toaletterna som låg näst längst bort i arenan vilket var en bit ifrån där vi var och då undrar man hur dom planerar vissa arenor , tänk om man är jätte kissnödig och så är man så lång bort från toaletterna som man kan komma vilket är långt och då är det nästan garanterat att man kissar på sig . 
" är det du som är Emma?" 
Jag kollar förvånat åt sidan eftersom jag var helt upptagen av mina tankar. Och ler glatt när jag inser vem det är. 
"Ah ,det är jag det " 
" det är jag som är Beyonce om du inte förstått det " 
Jag skrattar till och undrar om det verkligen finns någon som inte vet vem Beyonce är . Enligt mig är hon typ världens bästa sångare och om man inte har hört minst en av hennes låtar så har man verkligen missat något .
"jag ser att du träffat Beyonce" rob kommer gående mot oss och ger Beyonce en kram . Inte nog med att han får träffa kändisar nästan varje dag utan några av hans bästa vänner är faktiskt kändisar som Jay z ,Vilket är därför han känner Beyonce så bra . 
Vi står kvar på samma plats en stund innan vi ställer oss framför kameran vilket har blivit som en "tradition" för mig och rob .
"ett till kort i samlingen " säger rob leende och går åt sidan Beyonce skrattar till. Vi tar alltid ett kort tillsammans med teamet och så får jag ta ett eget kort som jag kan ha i mitt fotoalbum som rob brukar kalla kändisalbumet vilket är ganska självklart eftersom varenda bild är på mig bredvid någon känd person .
" Rob , vi behöver dig här stund " ropar en gammal man en bit bort ifrån där vi står och vinkar till rob att han ska komma dit . Rob går bort till mannen och jag och beyonce blir ensamma kvar. 
"Rob berättade för mig att du är duktig på att sjunga " . säger Beyonce plötsligt och ler mot mig. 
jag skrattar nervöst till och blir röd om kinderna , jag älskar verkligen att sjunga och min högsta dröm är att vara sångare och få uppträda för människor som jag då skulle kalla min fans men jag visste inte om jag verkligen var så duktig som dom sa . det är inte speciellt många som har hört mig sjunga men dom som gjort det sa alltid att jag var duktig men jag visste inte om jag kunde lita på det dom sa eller om dom bara sa det för att vara snälla . 
Rob kom tillbaka till oss och vi sa hejdå och till alla och började åka hem . 
"var det bra då?"  frågar rob när vi satt oss i bilen och börjat köra den 15 minuter långa resan hem . 
"ja , det var  den bästa konserten jag varit på !! "svarar jag med ett leende och tar upp mobilen för att smsa mamma att vi är påväg hem . 
" så du vill inte att följa med sen på Cody´s konsert ?" rob svänger åt höger och kollar på mig för att se min reaktion . 
" Va . du skojar med mig ? , ska cody ha konsert här ? " rob nickar och jag fortsätter överlyckligt fråga mer om konserten . Han berättar bara att cody ska ha konsert nästa vecka och att det är självklart att jag får följa med och kolla men när jag frågar om jag kommer få träffa honom svarar han inte utan tar bara upp mobilen och svara med ett "hej älskling" och jag förstår genast att det är min mamma som ringt ...

_________________________________________________________________________

Kommentera vad ni tycker !!!
fler kommentarer  ---> roligare att skriva ---> bättre uppdatering .
nästa kapitel kommer den 24:D 

Kommentarer
Postat av: Anonym

superbra! vad heter novellen ?? :D

2012-01-21 @ 15:31:31
Postat av: Sara

Jättebra ! kan inte vänta till nästa :D

2012-01-23 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0