Kapitel 10 - Cuz You Are On My Mind
2011-09-27 - 19:35:01 Novell

Jag Justin och selena hade precis kommit till sjukhuset när vi såg att sjuksöterskan kom springande emot oss leende . Vi kollade konstigt på henne eftersom hon sagt att hon inte mått bra och så ler hon bara . Hon kanske hade varit med om nå kul för en stund sen men lite pokerface tycker man ju att dom borde ha .

- hej sa hon och gav Justin och selena en menande blick men Justin ruskade bara på huvudet och hon fortsatte med att berätta för oss att det inte alls hade vart som dom trodde . Hon mådde nu mycket bättre och hon skulle snart vakna upp . Lättade gick vi in till rummet där jessica låg

- hej hjärtat sa jag och kysste henne i pannan Justin och selena hade satte sig i varsin ände av soffan eftersom dom var fortfarande sura på varandra .

*ring , ring*

- jag måste ta det sa selena och gick in till toaletten som fanns i rummet

Ingen svarade men Justin gav mig en blick för att visa att det säkert var Jake som skulle försöka förklara för Selena hur mycket han ångrade sig och massa såna saker och Justin hade naturligt vis rätt eftersom man hörde exakt vad hon sa

- Jake , jag kan inte vara tillsammans med dig om jag inte kan vara vän med Justin utan att du ska Bli avundsjuk hela tiden , det funkar inte

- jake , jag älskar dig med vi får träffas i morron smsa mig , puss

Hon kom tillbaka ut ur toaletten med ett leende på läpparna men leendet försvann så fort hon såg att Justin satt med ansiktet i händerna och såg ut att gråta.

Han kollade upp helt tårögd i ögonen och suckade innan han sa

- Selena , jag vill att du går .

- jag kan inte bara åka nu Justin sa Selena surt

- hon har rätt Justin låt henne stanna inatt bara .sa jag och försökte le .

Justin nickade men jag förstod att han inte ville det så jätte gärna eftersom selena hade verkligen sårat henne .

Selena och Justin gick och la sig och när Selena stog emot väggen för att hon skulle byta om såg jag att Justin kollade och vart generad , han var fortfarande kär i henne men han ville bara inte erkänna det. Och det var samma med selena hon vart bara tillsammans med jake igen för att Justin skulle bli avundsjuk det var iallafall vad jag trodde .

*två dagar senare*

Justin hade åkt till LA för att han skulle ha någon intervju med nån tidning och Selena hade åkt hem till Jake .så det var bara jag Jessica kvar här på sjukhuset . Det kändes faktiskt lite skönt att slippa höra när Justin och Selena bråkade och så ville jag helst vara själv när jessica vaknade upp . Det var ju faktiskt trots allt jag som varit här mest. Hela tiden faktiskt .

Dörren öppnades och en sjuksköterska som hette Liza kom in

- hej cody vi ska börja väcka upp jessica nu sa hon och log

Jag nickade bara till svars och drog fram en stol och satte mig bredvid Jessica. Jag tog hennes hand och kände hur kall hon var om handen . Jag måste ha gjort någon konstig min eftersom Liza började förklara för mig att det var normalt och det var ett gott tecken på att hon snart skulle vakna upp.

- jag lämnar er två nu , hon borde redan börja vakna upp så jag kommer tillbaka om en halvtimme . Sa liza och gick ut ur rummet

Jag satt minst i fem minuter och bara kollade på hennes ansikte , hon var verkligen vacker . Det kändes konstigt att sitta och kolla på henne hela tiden så jag flyttade blicken vidare till fönstret men det tog inte lång stund innan jag hoppade till eftersom jag tyckte att jag hört jessica viska mitt namn. Jag vände mig emot henne

- hjärtat ??

- cody . Hon hade nu öppnat ögonen och stirrade med stora ögon på mig .

Jag förstog att hon måste undra vad som hände och allt sånt så jag började förklara allt men skippade den delen med Justin och Selena för jag tyckte att den delen kunde vänta en stund .

- cody , tack

- för vad , sweat heart svarade jag och log . Detta var verkligen en bra stund det kändes verkligen skönt att hon var tillbaka .

- för att du har varit här hela tiden svarade hon och log

Jag kunde inte göra något annat än att le tillbaka . Hon gjorde mig verkligen knäsvag och jag ville inget annat än att hålla om henne och berätta hur jag kände för henne. Men rädd för att hon inte skulle ha lika starka känslor för mig bestämde jag mig för att vänta en stund med att berätta det.kanske på alla hjärtans dag det var ju trots allt inte så jätte långt dit.

___________________________________________________________

Vad tycks ?? Vad ska hända mellan Justin och Selena och framförallt vad kommer hända mellan Jessica och cody . Kommentera vad ni tycker!!!

Är du också ett Justin Bieber fan? Checka då in Olivias blogg!! :) Klicka HÄR eller på bilden längst upp :)

Och glöm inte bomba henne med massa kommentarer om novellen. Vad tycker ni är den bra?? :)


Kommentarer
Postat av: Sofie

har börjat läsa denna blogg på de senaste 2 veckorna och undrar därför om ni skulle kunna länka alla andra delar av novellerna, dom äger ju !

tack på förhand :)

2011-09-28 @ 17:44:56
URL: http://sofiess.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0